سینمای فوتبال تعطیل شدن برنامه عصر جدید به منظور فشار برای گرفتن مجوزساخت پاساژ تحت عنوان پردیس سینمایی - سینمای فوتبال ایران

اندیشه: مشخص نیست مرحله بعدی حواشی تعطیلی «عصر جدید» چیست. آیا قرار است این سینما در عملی انجام شده به بخش دولتی واگذار شود و یا اساسا کاربری‎ جدیدی برای آن در راه است.

به گزارش اندیشه، سالن‌سازی در سینما طی سال‌های اخیر شکل جدی‌تری به خود گرفت و این ماجرا چه در ساخت پردیس‌های بزرگ سینمایی و چه سینماهای تک‌سالنه اما مجهز در شهرستان‌های مختلف ادامه دارد.

این فعل و انفعال نه فقط درمورد حوزه هنری که بخش اعظمی از سینماهای کشور را در اختیار دارد، بلکه توسط بخش خصوصی و تهیه‌کنندگان سرمایه‌دار نیز ادامه یافت تا جایی که مصادیق زیادی از این پروژه‌ها مثل کوروش، مگامال، ایران‌مال و غیره هم‌اکنون در نقاط ریز و درشت تهران سربرآورده‌اند.

خراب‌کن‌های نوستالوژی

موازی با این ساخت و سازها که سود بسیاری هم –تا پیش از دوره کرونا-نصیب مالکان آنان می‌کرد، بسیاری از سالن‌های رنگ و رو رفته تهران نه‌تنها توانی برای بازسازی نداشتند، بلکه به‌خاطر عدم ارائه فیلم توسط تهیه‌کنندگان به آنان کم‌کم رو به ورشکستگی نهادند.

البته در این بین شهرداری نیز گویا به دلیل توسعه و پیشروی طرح‌های شهری، برخی از این سینماها را تخریب کرد که یکی از آنان را می‌توان سینمای نوستالوژیک «آرش» دانست. هم‌اکنون یکی از ایستگاه‌های مترو بجای این ساختمان قد علم کرده است!

در حال حاضر چه در منطقه ۱۲ و چه گوشه و کنار خیابان‌های قدیمی تهران، می‌توان سالن‌هایی مخروبه و سردرهای سینمایی را به چشم دید که اتفاقا تغییر کاربری هم نداده‌اند؛ اما یال و کوپال آنان ریخته و همانند جسدی بی‌جان در کناری افتاده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 5 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.